zondag 16 maart 2008

reisplanning

hallo allemaal!

gaat t goed emt jullie allen?

Ik lig nu weer naast venetie. vanuit mijn hut kan ik het zien liggen. Eergisteren 'savonds laat zijn we aangekomen hiezo. gisteren een reactor van 800 ton laden. duurde veel langer dan verawacht, dus tot 9 uur door gewerkt. Vandaag werken de italianen
niet dus alleen even vanochtend de lading vast sjorren. zometeen ga ik met nog wat gasten van de bemanning uit eten en even een biertje drinken.

Gisteren is ook nog wat bemanning gewisseld, nieuwe kaptein, echt een goede vent! en een nieuwe 3e stuurman en machinist. ook gezellige gasten, zijn net klaar met school.

maarja nu er allemaal nieuwe bemanning is zitten we voor de gezelligheid elke avond aan de bar bier te drinken. terwijl dat voorheen hier niet gedaan werd. maar is wel gezellig, veel vieze praat en veel om over te lachen.

de nieuwe reisplanning is bekend. Eerst gaan we via het Suez kanaal naar Bombay / Mumbay. daar 1 zwaar stuk laden. ( dus een hele week heen, en ook een hele week terug voor 1 stukje...).

Dan door naar Shuaiba ( voor diegene die niet weten wat dat is of waar dat ligt, dat is een huis met een kade in Kuweit, net naast Irak). vanaf Shuaiba naar Ras Laffan ( das in Qatar, daar word de grootste aardgas raffinaderij ter wereld gebouwd). dan
zijn we al zo'n 4 a 5 weken verder. Dan nog een weekje varen voordat de kade van Rottedam in het vizier ligt. ( zo'n eind april/ begin mei)

zo'n 8 weken geleden stond ik in de schoenen winkel te denken, ik kan de dure schoenen nemen, die de hele reis meegaan. of ik kan de goedkope nemen. Nou ik dus de dure gekozen, wat denk je... Nu al laten de zolen los... dus die zitten nu met lijm in de
bankschroef... hopen dat t niet werkt, gaat de port agent nieuwe voor mij kopen :D

maar ik ga zo even de stad in.

Groetjes van uit het warme italie!!!


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 16 Mar 2008 15:41 UTC
Message-id: 358410019

Geen opmerkingen: