dinsdag 15 september 2009

=?us-ascii?Q?vurige verhalen?=

Hallo allen aan de andere kant van de wereld :p

Ik ben nu onderweg naar Montreal ( Canada ( Dat land boven Amerika)). We zijn er al bijna, we varen nu op de st Lawrence rivier, richting montreal. Sinds een paar uur hebben we alleen het weer wat tegen, meters hoge golven! ( naja zo lijkt het dan. het
is zo'n klein en stijf bootje dat 2 meter golven al lijkt op die ene golf uit ''The perfect storm''')
Dus we hebben het gas van de motor een beetje laten zakken, en varen nu zo een kleine 6 knopen ( 10 kilometer p uur)

We hebben Zaterdag ( tijdens het avond eten :@ ) brand gehad in de machinekamer. Iedereen was net lekker aan het opscheppen en eten, gaat ineens alle toeters en bellen rinkelen. Alles laten staan natuurlijk en ik ben naar het achterschip gegaan met 1e
en 3e stuurman. Ik heb daar heel snel even wat brandblussers gepakt en een brandslang klaar gelegd. Toen moest ik van de 1e een brandweerpak aantrekken. dat is met zo'n zuuurstof masker en helm enzo. Maar dat ging niet zo makkelijk, ik had te grote
voeten voor de laarzen van het pak.... :p
beetje hard stampen en ze pasten met moeite! Normaal doen de 3e stuurman en machinist dat pak aan, dus ik was wel verbaasd dat ik dat mocht / moest :D

toen zijn we met zijn 2en de machinekamer in gegaan, via allemaal kleine ladders. het paste nauwelijks zeg, ik had een zuurstof fles op mijn rug, bijl en zaklamp aan mijn riem, gasmasker en helm op mijn hoofd en ook nog handschoenen aan. ik heb me er
doorheen moeten wurmen. Er was best veel rook!
Eenmaal benee stonden er 4 officieren met de tuinslang de brand te lijf te gaan. Dus ik mocht weer naar boven en pak uit doen.
Maar dat pak is zo ontzettend warm, ik was helemaal drijfnat van het zweeet! echt vies :p

Toen zijn we nog 2 uurtjes bezig geweest met blussen, het was een olielekkage,, dus dat wilde bijna niet stoppen met branden.
En toen alles uit was moesten we het repareren, daar zijn we tot 6 uur in de ochtend mee bezig geweest. ik was dus best moe na een dagje van 22,5 uur :p

En je raad t niet, om half 10 volgende ochtend stond het weer in lichterlaaie! dit keer was iedereen er snel bij, en hadden we het na een uurtje of 3 gefikst!

was wel erg spannend maar ook een vermoeiend weekend!

Nou maar hopen dat het stappen in Montreal wat gezelliger is dan Houston!
groetjes

Received: from GCC at Globe Wireless;
Tue, 15 Sep 2009 02:06 UTC
Message-id: 746370966

1 opmerking:

Sander zei

het is wel wat met jou en olie he haha :)