zondag 10 februari 2008

jahoor, meteen al de fout in

Hallo allemaal, hierzo weer een mail vanuit de middelandse zee. We zijn
opweg van Vibo Valentia naar Casablanca, dit is zo ongeveer 3 daagjes door
kachelen.
het is wel leuk, we hebben een full ship,er past op het hele schip geen
lading meer bij. vandaar dat we ook lekker schommelen op de zee, met golfjes
van een half metertje.. Dan is een plattegrond netjes tekenenen van de
machinekamer best lastig. ook dit stukje tikken gaat lastig, ik zit op de
brug te mailen, maar omdat het avond is mag er geen licht binnen aan want
dan ken je niet naar buiten kijken. Maar ook omdat ik gruwelijk stom ben
geweest( als leerling mag dat hier aan boord:P) nou komt het hoor..
ik was gister ochtend lekker in de werkplaats aan het slijpen, de meester en
mijn mentor vonden het lekker gaan met mij. dus dachten ze, hij kan wel even
een eindfilter van de brandstof leiding vervangen. nouja goed eerste (zijn
er twee) afsluiter zuig en pers dicht, filter laten leeg lopen, deksel los
bouten enzo. ging goed, lekker snel en in een keer goed. dus volg goeie moed
door naar de volgende. afsluitertje zuig kant dicht, zit ie wel goed.. ff
twee keer kijken, perskleppie dicht. op de manometer stond nog wat rest
druk, is logisch omdat de 2 tanks 10 meter hoger gelegen liggen. dus ik bout
de stop eruit, eerst een klein beetje, het zwarte goud vloeit rijkelijk de
afvoer in.. nou dat kan wel harder, dus ik draai die plug wat verder eruit.
schiet dat stomme ding er uit, een straal van dat kokende goedje vliegt
eruit. tsja, dan weet je pas wat paniek is, dus ik probeerde het met mijn
blote hand terug te duwen. 2 bar terug drukken lukt natuurlijk nooit. dus ik
riep maar de 2e engineer erbij. hij zegt'' oprotten daar! '' dat laat ik mij
niet een 2e keer zeggen, de straal kreeeg ik niet terug, en het werd best
warm (70 graden is dat goedje). maar toe ik weg liep kreeg ik toch een dikke
straal over mij heen. gelukkig net niet in mijn ogen of mond. maarre weg
wezen daar. hele maal zwart en druipend haal ik eindelijk even adem als de
2e een afsluitertje dicht doet, en de flow stopt. de hele bakboord machine
kamer onder de stinkende plakkende zwarte zware olie...snel mijn handen
onder de kraan van de koffie tafel, komt de 3e binnen lopen en ziet mij daar
zo staan, hij valt bijna van de trap af van het lachen. ''had je nou maar je
camera bij je!'' ik even snel mijn handen afschuren nu er nog geen blaren op
groeien. HFO en wondjes zijn geen goeie combinatie. toen snel mijn overal en
schoenen uit, schuurzeep mee en douchen. alle kleren die ik mee had konden
de vuilnis bak in. al bij mijn hut aangekomen voelde ik het al komen, de
dikke blader van die zooi. op mijn pink zitten 3 bladen van een centimeter
en op mijn handpalm eentje zo groot als een halve 5 euro biljet, als we
omkomen van de dorst kan je daar de hele bemanning mee van water voorzien.
maar t deed me een potje pijn zeg. snel douchen, maar niet warm, dat doet te
veel pijn. maarja het word dan wel errug koud, dus ik zet de douche warm en
mijn hand houd ik onder de kraan ik de wasbak, een halve meter verder op.
staat niet echt comfortabel maar je moet wat. met mijn linker voet het ik
mijn andere been die helemaal zwart was kunnen wassen, en met mijn andere
hand mijn gezicht. lekker scrub middeltje zeg. uiteindelijk heb ik anderhalf
uur staan koelen en douchen.
toen ging ik maar even naar de brug om zo'n speciale brandwonden doek er
omheen te doen. wat is dat een heelijk gevoel zeg! meteen een ibuprofen in
mijn mik gedouwt gekregen. 's avonds een verbandje erom heen gekregen. en
vanochtend zijn de blaren die erg strak stonden leeg gezogen met een
injectie naald. gisteren kwam er nog een filipijn naar mij toe, ''hier heb
je een neger pasport''. er zat nog wat zware olie op mijn hoofd en nek.
en toen ik vanochtend wakker werd lag er een laag zware olie op mijn kussen.

Gister avond nog wel even wijn gaan drinken in Vibo, met de 3e, 2e, stuurman
en de andere leerling. was wel weer veel te gezellig. wel de hele avond en
vandaag allemaal opmerkingen naar mijn hoofd gekregen over mijn blaren en
hand en olie enzo.. zal voorlopig nog wel zo blijven ook.

Ik ga zo slapen, de groeten!


Received: from GCC at Globe Wireless;
Sun, 10 Feb 2008 21:26 UTC
Message-id: 230909837

5 opmerkingen:

Daan zei

Sjees wouter, je bent lekker bezig zo...


Succes verder :D

Daan

Unknown zei

Lekker Wout! ;-) Ik vind je wel beetje zielig hoor! =P Nou, we gaan weer van je horen!
Liefs,
Margy

Jeroen zei

Heey Wouter,

Dat wordt weer een near miss schrijven denk ik zo, en misschien wel een paar bolletjes op de bierlijst zetten ;-) Sterkte met de blaren, en geloof me iedereen maakt dat soort fouten. Bij mij had ik mn eigen nagels eraf gevijld.

Jeroen

Unknown zei

Haha wat ben je dan? ;).
Mooi dat t zo goed gaat aanboord. Moet toegeven dat ik de filmpjes op donderdag wel mis :P die pas is mn poromonee nog niet uitgeweest zegmaar :P.
En gues what dit jaar weer geen rare anonieme smsjes gehad, wel verzonden :D.

any way ik moet nog fn kijken of ik een dagje vrij kan regelen om langs te hoppen in rotterdam als je daar ligt maar ehh je moet maar fn een gil geven als je daar ligt dan ga ik fn slijmen by de baas :D.

Wout suc6 met je blaren en ehh tot snel.
Laterz Paulus

Sander zei

hey wouter,

reageer ik ook nog eens op het verkeerde bericht dus zet hem er hier ook nog maar een keer bij weet niet welke je leest.

maar goed. volgens mij heb je het allemaal wel naar je zin daar. gaat het al weer wat beter met je hand of is die nog steeds rood met een paar mooie cirkels erop. weet je btw al wanneer je in rotterdam aankomt want het lijkt me dan leuk om langs te komen. ik hoor het wel van je.

Gr. Sander